divendres, 29 de febrer del 2008

BAN sobre la utilització de l'aigua degut a la sequera

L'Ajuntament de Rajadell ha fet public un BAN, en relació al decret de sequera, ordenant una serie de mesures cautelars com la prohibició d'utilitzar l'aigua potable per a regar jardins, plantes i zones verdes, carrers, voreres, etc. Omplir piscines, estancs i fonts, rentar a mànega els vehicles (excepte per empreses dedicades a aquesta activitat)...

També recorda que el decret de sequera limita a 11 m³ per habitant i trimestre (120 litres diaris per persona) el que podem consumir d'aigua.

Però com no plogui segurament s'hauran de prendre mesures més restrictives.

M'ha sorprès del BAN que no es pugui rentar el cotxe a mànega, però sí que es pot rentar pagant a un renta-cotxes, és clar que aquesta mesura no té res que veure amb l'estalvi d'aigua, segurament estalvio més aigua rentant el cotxe jo mateix amb un cubell i una mànega.
Hauré d'esperar que plovisquegi (perquè ploure no hi ha manera) per ensabonar el cotxe.

Quan em vaig comprar el terreny vaig veure clar que no faria canvis a la vegetació que hi havia, perquè només la vegetació autòctona és capaç de sobreviure al nostre clima, com a màxim plantar algun arbre per fer ombra prop de la casa i algun fruiter.
L'únic arbre que m'he permès de plantar que necessita aigua ha estat un desmai, però just a la sortida del desaigua de la casa i així no gastar aigua pel reg.
La resta de plantes sempre el primer que demano és la necessitat d'aigua que té, si aguanta les gelades a més d'un terra argilós.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada